Załącznik do Zarządzenia 126/2014
Burmistrza Miasta i Gminy Chorzele
z dnia 09 października 2014
REGULAMIN
O R G A N I Z A C Y J N Y
Urzędu Miasta i Gminy w Chorzelach
CZĘŚĆ
I
OGÓLNE
ZASADY ORGANIZACJI I REALIZACJI ZADAŃ URZĘDU MIASTA
I
GMINY W
CHORZELACH
Rozdział
1
POSTANOWIENIA
OGÓLNE
§1
Ilekroć w
niniejszym regulaminie jest mowa o:
1.
„Gminie" - należy przez to rozumieć Miasto i Gminę Chorzele,
2.
„Radzie Miejskiej" - należy przez to rozumieć Radę Miejską w Chorzelach,
3.
„Burmistrzu" - należy przez to rozumieć Burmistrza Miasta i Gminy
Chorzele,
4.
„Zastępcy Burmistrza" - należy przez to rozumieć Zastępcę Burmistrza
Miasta i Gminy Chorzele,
5.
„Sekretarzu" - należy przez to rozumieć Sekretarza Miasta i Gminy
Chorzele,
6.
„Skarbniku" - należy przez to rozumieć Skarbnika Miasta i Gminy Chorzele,
7.
„Kierowniku jednostki organizacyjnej gminy" - należy przez to rozumieć
dyrektora jednostki organizacyjnej Miasta i Gminy Chorzele,
8.
„Urzędzie" - należy przez to rozumieć Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach,
9. „Komórkach organizacyjnych"
- należy przez to rozumieć wydziały, referaty lub samodzielne stanowiska pracy
w Urzędzie Miasta i Gminy w Chorzelach,
10. „Kierowniku komórki organizacyjnej" - należy przez
to rozumieć kierownika wydziału, referatu, a także osoby zatrudnione na
samodzielnych stanowiskach pracy w Urzędzie Miasta i Gminy w Chorzelach,
11.
„Statucie Gminy" - należy przez to rozumieć Statut Miasta i Gminy
Chorzele,
12.
„Regulaminie Organizacyjnym" - należy przez to rozumieć Regulamin
Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy w Chorzelach.
§2.
Urząd
zapewnia realizację zadań Rady Miejskiej i Burmistrza.
§3.
1. Szczegółową
organizację oraz zasady funkcjonowania i zadania poszczególnych komórek
organizacyjnych ustala niniejszy Regulamin Organizacyjny.
2. Regulamin
Organizacyjny określa w szczególności:
1)
zasady kierowania Urzędem,
2)
obowiązki i kompetencje kierownictwa,
3)
organizację wewnętrzną,
4)
zakresy działania komórek organizacyjnych,
5)
tryb pracy Urzędu oraz procedury wewnętrzne.
3. Zastępstwa
pracowników w momencie ich nieobecności określają zakresy czynności.
§4.
Urząd
działa na podstawie:
1)
ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz.
594 ze zm.)
2)
Statutu Miasta i Gminy Chorzele,
3)
niniejszego Regulaminu,
4)
regulaminów i instrukcji wewnętrznych, a w szczególności:
1)
regulaminu
pracy,
2)
regulaminu
kontroli zarządczej,
3)
regulaminu
Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
4)
instrukcji
obiegu dokumentów finansowo – księgowych.
Rozdział
2
KIEROWNIK
URZĘDU, JEGO ZASTĘPCA, SEKRETARZ, SKARBNIK
§5.
1.
Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz.
2.
Burmistrz organizuje pracę Urzędu i jest zwierzchnikiem służbowym jego
pracowników i kierowników jednostek organizacyjnych gminy.
3.
Burmistrz kieruje Urzędem przy pomocy Zastępcy, Sekretarza, Skarbnika (głównego
księgowego budżetu) oraz kierowników komórek organizacyjnych.
§6.
1.
Burmistrz powołuje swojego Zastępcę w drodze zarządzenia.
2.
Stosunek pracy z zatrudnionymi w Urzędzie Zastępcą Burmistrza nawiązuje
Burmistrz.
3.
Zakres wykonywanych przez Zastępcę Burmistrza zadań określa zakres czynności
ustalony przez Burmistrza.
§7.
1.
Burmistrza w czasie jego nieobecności zastępuje powołany w drodze zarządzenia
Zastępca.
2.
Zakres zastępstwa, o którym mowa w ust. 1, rozciąga się na wszystkie zadania i
kompetencje Burmistrza.
§8.
1.
Burmistrz zatrudnia Sekretarza na podstawie umowy o pracę.
2. Sekretarz zapewnia
warunki sprawnego funkcjonowania Urzędu, nadzoruje działania
komórek organizacyjnych oraz wykonuje zadania kontrolne Urzędu i jednostek
organizacyjnych Miasta i Gminy.
3.
Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
1) zapewnienie zgodności działania Urzędu z
obowiązującymi przepisami,
2) organizacja
pracy Urzędu i koordynacja działań podejmowanych przez poszczególne komórki
organizacyjne,
3) nadzór nad
przygotowaniem i kontrola przygotowywanych do podpisu przez Burmistrza
projektów decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń,
4) nadzorowanie
przestrzegania instrukcji kancelaryjnej w Urzędzie,
5) opracowanie
systemu ocen pracowników i kierowników jednostek podległych,
6)
przygotowywanie i aktualizacja regulaminów dotyczących służby przygotowawczej
oraz okresowych ocen pracowników,
7) nadzór
nad opracowywaniem projektów i
aktualizacji Statutu Gminy, Regulaminu Organizacyjnego i Regulaminu Pracy
Urzędu,
8) nadzór
nad rozpatrywaniem i przygotowaniem odpowiedzi na skargi, wnioski i petycje
obywateli, interpelacje i zapytania radnych oraz wnioski komisji,
9)
zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz
wszelkich informacji o charakterze publicznym,
10)
potwierdzanie własnoręczności podpisów obywateli zgodnie z upoważnieniem
Burmistrza,
11) nadzór
nad organizacyjno-technicznym przygotowaniem na szczeblu Miasta i Gminy wyborów
Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej
Polskiej, do Parlamentu Europejskiego, do organów samorządu terytorialnego i
organów pomocniczych oraz przewidzianych przepisami prawa referendów,
12)
podpisywanie zaświadczeń wydawanych na podstawie dokumentów znajdujących się w
Urzędzie - w granicach umocowania otrzymanego przez Burmistrza,
13) wykonywanie zadań
związanych z pełnieniem funkcji Pełnomocnika do spraw ochrony informacji
niejawnych w Urzędzie Miasta i Gminy w Chorzelach oraz sporządzanie
dokumentacji związanej z w/w zadaniami a w szczególności:
a) kontrola
przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych,
b) wyjaśnianie
okoliczności naruszania przepisów o ochronie informacji niejawnych i ewentualne
informowanie Burmistrza oraz służb ochrony państwa o takich wydarzeniach,
c) przygotowanie
decyzji w sprawie określenia wykazu stanowisk w Urzędzie, z którymi może łączyć
się dostęp do informacji niejawnych,
d) bezpośredni nadzór
nad obiegiem informacji niejawnych,
e) udostępnianie lub
wydawanie dokumentów zawierających informacje niejawne,
f) egzekwowanie zwrotu
dokumentów zawierających informacje niejawne,
g) kontrolowanie
przestrzegania właściwego sposobu oznaczania i rejestrowania dokumentów
zawierających informacje niejawne,
h) prowadzenie bieżącej
kontroli postępowania z dokumentami zawierającymi informacje niejawne, które
zostały udostępnione pracownikom,
i) przekazywanie, po upływie wymaganego okresu, akt spraw
zakończonych do
archiwum zakładowego,
j) przygotowanie decyzji w
sprawie wyrażenia zgody na przechowywanie dokumentów
zawierających informacje niejawne, poza Kancelarią Tajną,
k) opracowanie szczególnych wymagań w zakresie ochrony informacji
niejawnych oznaczonych klauzulą "zastrzeżone" i "poufne" w
komórkach organizacyjnych i przedkładanie ich do zatwierdzenia przez
Burmistrza,
1) prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających na pisemne
polecenie Burmistrza,
m) współpraca w zakresie odpowiadającym realizacji zadań
pełnomocnika z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony
państwa oraz bieżące informowanie Burmistrza o przebiegu tej współpracy,
n) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
o) przygotowanie wniosku w
sprawie wyznaczenia osoby odpowiedzialnej za
funkcjonowanie systemu lub sieci teleinformatycznych oraz za
przestrzeganie zasad i wymagań bezpieczeństwa systemów i sieci
teleinformatycznych, zwanego administratorem bezpieczeństwa informacji w systemie
informatycznym,
p) przygotowanie wniosków w
sprawie możliwości nadawania (obniżania, znoszenia) klauzuli tajności - w
ramach upoważnień do podpisywania dokumentów i prawa dostępu do informacji
niejawnych,
r) przygotowanie decyzji o
wyrażeniu zgody na udostępnienie informacji niejawnych
stanowiących tajemnicę służbową
s) urządzenie kancelarii tajnej i stref bezpieczeństwa,
t) współpraca z organami wymiaru sprawiedliwości, administracji
rządowej i
samorządowej w zakresie wykonywanych zadań,
u) wykonywanie Zarządzeń
Burmistrza Miasta i Gminy w Chorzelach,
v) wykonywanie innych poleceń Burmistrza Miasta i Gminy Chorzele,
mieszczących
się w ramach wykonywanych zadań,
14) sporządzanie zbiorczego sprawozdania z działalności Burmistrza
w okresie między sesjami,
15) prowadzenie spraw w zakresie oświadczeń majątkowych składanych
przez pracowników komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych Gminy,
16) doradztwo w zakresie organizacji i finansów Urzędu,
17) wykonywanie innych
zadań zleconych przez Burmistrza.
§9
1.
Skarbnik powoływany jest przez Radę Miejską na wniosek Burmistrza.
2.
Stosunek pracy ze Skarbnikiem nawiązuje Burmistrz.
3.
Skarbnik sprawuje nadzór nad podległą komórką organizacyjną Urzędu.
4.
Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
1)
prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,
polegające zwłaszcza na:
a) zorganizowaniu
sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów w
sposób zapewniający: właściwy przebieg operacji gospodarczych, ochronę mienia
będącego w zarządzie jednostek organizacyjnych gminy, sporządzania kalkulacji
wynikowych kosztów wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości finansowej,
b) bieżącym i prawidłowym
prowadzeniu księgowości oraz sporządzaniu kalkulacji wynikowej kosztów
wykonawczych zadań i sprawozdawczości finansowej,
c) nadzorowaniu
całokształtu prac z zakresu rachunkowości, wykonywanych przez poszczególne
komórki;
2) prowadzenie
gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami,
3) analiza
wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i
innych będących w dyspozycji jednostek,
4)
dokonywanie:
a) wstępnej, bieżącej i
następczej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych obowiązków,
b) wstępnej kontroli
legalności dokumentów dotyczących wykonywania planów finansowych jednostek oraz
ich zmian,
c) następczej kontroli
operacji gospodarczych jednostek,
5)
sprawowanie nadzoru na działalnością finansowo-księgową Gminy,
6)
opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Burmistrza,
dotyczących prowadzenia rachunkowości,
7)
wstępna kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu oraz
jego zmian,
8)
opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich
analiz,
9)
stosowanie, przestrzeganie i egzekwowanie obowiązujących przepisów prawa,
10)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza.
Rozdział 3
OGÓLNA ORGANIZACJA URZĘDU
§10.
1.
Burmistrzowi - symbol BMG
- podlegają bezpośrednio:
1)
Zastępca Burmistrza - symbol ZBMG,
2)
Sekretarz - symbol SEMG,
3)
Skarbnik - symbol SKMG,
4) Dyrektor Wydziału Finansowo-
Księgowego,
5) Kierownik
Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich-
symbol KRGMG,
6) Kierownik Referatu Oświaty
– symbol
KROMG,
7
)
Zastępca
Kierownika
Urzędu Stanu Cywilnego - symbol KSCMG,
8)
Kierownik Referatu Rozwoju Miasta i Gminy Chorzele- symbol KRMG.
2.
Kierownikowi Referatu Organizacyjnego i
Spraw Obywatelskich
- podlega bezpośrednio
Referat
Organizacyjny i Spraw Obywatelskich - symbol ORG,
w skład którego
wchodzą następujące stanowiska pracy:
1) stanowisko
pracy do spraw obsługi Rady Miejskiej, Komisji Stałych Rady Miejskiej i
Jednostek Pomocniczych Miasta i Gminy Chorzele,
2) stanowisko
pracy do spraw obsługi informatycznej Urzędu,
3) stanowisko
pracy do spraw obsługi sekretariatu i spraw organizacyjno – technicznych,
4)
stanowisko pracy do spraw promocji, kultury, sportu Miasta i Gminy
Chorzele oraz współpracy z organizacjami i mediami,
5) stanowisko
pracy do spraw informacji i obsługi interesantów,
6) wieloosobowe
stanowisko pracy sprzątaczki,
7) gminny
koordynator sportowy,
8)
konserwator - trener środowiskowy.
9) stanowisko pracy robotnika gospodarczego,
10)
stanowisko pracy do spraw kontroli wewnętrznej i kadr,
11) stanowisko pracy
pracownika wykonującego zadania w ramach prac interwencyjnych lub robót
publicznych, staży- w ramach możliwości finansowych,
12) stanowisko do spraw
zarządzania nieruchomościami,
13) stanowisko pracy do
spraw ewidencji ludności,
14) stanowisko pracy
do spraw dowodów
osobistych, zarządzania kryzysowego, spraw obronnych i obrony cywilnej,
15) stanowisko pracy pomoc administracyjna.
3.
Dyrektorowi Wydziału
Finansowo- Księgowego
- podlega bezpośrednio
Wydział
Finansowo - Księgowy - symbol FNK,
w skład którego wchodzą następujące
stanowiska pracy:
1)
wieloosobowe stanowisko pracy do spraw podatków i opłat lokalnych,
2)
wieloosobowe stanowisko pracy do spraw rachunkowości budżetowej,
3)
stanowisko pracy do spraw rachunkowości podatkowej, obsługi i prowadzenia kasy
,
4) wieloosobowe
stanowisko pracy do spraw księgowości oświatowej,
5) stanowisko pracy pomoc administracyjna,
6) stanowisko pracy ds.
opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
7) stanowisko pracy ds.
wojskowych i ochrony przeciwpożarowej,
8) wieloosobowe
stanowisko pracy konserwator- kierowca.
4.
Kierownikowi Referatu Rozwoju Miasta i Gminy
podlega
bezpośrednio
Referat Rozwoju Miasta i Gminy Chorzele - symbol ROZ,
w
skład którego wchodzą następujące stanowiska:
1)
wieloosobowe
stanowisko pracy do spraw inwestycji, zamówień publicznych i funduszy unijnych,
2)
stanowisko pracy do
spraw rolnictwa i ochrony środowiska,
3)
stanowisko pracy do
spraw gospodarki przestrzennej i gospodarki nieruchomościami,
4)
stanowisko pracy do
spraw handlu, działalności gospodarczej i melioracji,
5)
stanowisko pracy do
spraw inwestycyjnych,
6)
wieloosobowe
stanowisko pracy pomoc administracyjna,
7)
stanowisko pracy
zarządca energetyczny,
6.
Kierownikowi Referatu Oświaty
–
symbol KROMG -
podlega bezpośrednio
Referat Oświaty
–
symbol RO
,
w skład którego
wchodzą:
1) wieloosobowe
stanowisko pracy do spraw administracji oświatowej;
2) wieloosobowe
stanowisko pracy do spraw opieki dzieci i młodzieży;
3) wieloosobowe
stanowisko pracy kierowcy,
4) wieloosobowe stanowisko
pracy animator sportu,
5) wieloosobowe stanowisko pracy opiekun-
wychowawca,
6) wieloosobowe
stanowisko pracy pomoc administracyjna.
Rozdział 4
OBOWIĄZKI
I ODPOWIEDZIALNOŚĆ KIEROWNIKÓW KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH I POZOSTAŁYCH
PRACOWNIKÓW
§11.
1
.
Strukturę wewnętrzną Urzędu tworzą komórki organizacyjne.
2. Burmistrz, w drodze zarządzenia,
określa liczebność etatową komórek organizacyjnych uwzględniając ich zakres
zadań, a także możliwości finansowe budżetu Urzędu.
3. Referatami Urzędu Miasta i Gminy Chorzele kierują:
Kierownik Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich, Dyrektor Wydziału
Finansowo- Księgowego, Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, Kierownik Referatu Rozwoju
Miasta
i Gminy Chorzele
, Kierownik Referatu Oświaty.
§12.
Do podstawowych obowiązków osób zatrudnionych na samodzielnych
stanowiskach pracy oraz osób kierujących komórkami organizacyjnymi należy:
1) zapewnienie prawidłowego i terminowego
wykonywania zadań komórki organizacyjnej,
2) programowanie zadań i organizowanie
pracy komórki organizacyjnej,
3) załatwianie spraw i podejmowanie
rozstrzygnięć na podstawie niniejszego regulaminu oraz w zakresie udzielonych
pełnomocnictw i upoważnień,
4) opracowywanie wniosków do projektu
budżetu gminy i projektów planów finansowych w zakresie zadań powierzonych
komórce organizacyjnej,
5) opracowywanie projektu układu
wykonawczego budżetu gminy w zakresie zadań powierzonych komórce
organizacyjnej,
6) dysponowanie środkami budżetowymi w
zakresie zadań powierzonych komórce organizacyjnej z zachowaniem zasad:
celowości, oszczędności, rzetelności, gospodarności oraz dyscypliny budżetowej,
7) przygotowywanie projektów uchwał Rady
Miejskiej oraz zarządzeń Burmistrza i ich realizacja,
8) przygotowywanie odpowiedzi na
interpelacje i zapytania radnych,
9) sporządzanie wniosków w sprawach
wymagających rozstrzygnięcia przez Burmistrza,
10) współdziałanie z kierownikami innych komórek organizacyjnych w
sprawach wymagających porozumień, uzgodnień, zajęcia stanowiska lub wyrażenia
opinii,
11) nadzór nad załatwianiem spraw z zakresu skarg, wniosków,
petycji w podległej komórce organizacyjnej,
12) nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników komórek
organizacyjnych: Statutu Gminy, Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminu Pracy,
innych zarządzeń Burmistrza,
13) nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników tajemnicy
służbowej oraz innych tajemnic prawem chronionych, w tym szczególnie przepisów
o ochronie danych osobowych i ochronie informacji niejawnych,
14) nadzór nad aktualizacją przepisów i zbiorów orzeczeń w
sprawach należących do zadań komórki organizacyjnej,
15) usprawnianie organizacji, metod i form pracy komórki
organizacyjnej przy uwzględnieniu zasad upraszczania procedur postępowania przy
załatwianiu spraw,
16) dbałość o kompetentną sprawną i kulturalną obsługę
interesantów,
17) nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników obowiązujących
przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym przepisów
przeciwpożarowych,
18) udział w sesjach Rady Miejskiej, posiedzeniach komisji Rady
Miejskiej na podstawie polecenia Burmistrza,
19) zapewnienie sprawnego i szybkiego przekazywania podległym
pracownikom spraw otrzymywanych w formie uchwał, zarządzeń, komunikatów,
dyrektyw, poleceń służbowych,
20) nadzór nad merytorycznym przygotowaniem informacji publicznej
i terminowością jej publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) oraz
informacji podlegających publikacji na stronie internetowej Urzędu.
§13.
Do obowiązków wszystkich pracowników należy w szczególności:
1) należyte i terminowe wykonywanie
powierzonych im zadań przy wykorzystaniu wymaganej wiedzy fachowej,
2)
znajomość aktów normatywnych niezbędnych do prawidłowego załatwiania spraw,
3)
załatwianie spraw w sposób wyczerpujący i kompleksowy na podstawie
skompletowanych materiałów i informacji,
4)
referowanie przełożonym spraw w sposób obiektywny i zgodny z posiadaną wiedzą,
5)
terminowe i sumienne wykonywanie poleceń przełożonych,
6)
dbałość o porządek w miejscu pracy oraz właściwe zabezpieczenie powierzonych
dokumentów służbowych, innych materiałów oraz mienia Urzędu,
7)
wykazywanie inicjatyw w podejmowaniu spraw i problemów wynikających w toku
pracy i występowanie z wnioskami do przełożonych,
8)
samokształcenie w celu pogłębienia wiedzy niezbędnej do prawidłowego
wykonywania obowiązków,
9)
przestrzeganie dyscypliny pracy oraz ustalonego porządku,
10)
zachowanie tajemnicy służbowej oraz innych tajemnic prawem chronionych w tym
ustawy o ochronie danych osobowych i ustawy o ochronie informacji niejawnych,
11)
zgłoszenie przełożonemu na piśmie wniosku o wyłączenie z prowadzenia spraw,
które dotyczą bezpośrednio interesu prawnego pracownika lub członków jego
rodziny.
§14.
Do
pracowników Urzędu w zakresie ich praw i obowiązków mają zastosowanie odrębne
przepisy regulujące status prawny pracowników samorządowych.
Rozdział 5
ZASADY
WSPÓŁPRACY MIĘDZY KOMÓRKAMI ORGANIZACYJNYMI
§15.
1. Współpraca
między komórkami organizacyjnymi odbywa się na zasadach ustanowionych w niniejszym
rozdziale.
2. W
sprawach przedstawianych do zatwierdzenia przez Burmistrza obowiązuje zasada
uprzedniego uzgodnienia stanowiska zainteresowanych komórek, których sprawa
dotyczy. W przypadku różnicy stanowisk obowiązuje zasada przekazania Burmistrzowi
informacji o rozbieżnościach.
§16.
1. We
współpracy pomiędzy komórkami organizacyjnym obowiązują następujące zasady:
1) stanowiska,
opinie, wnioski itp. przesyłane do innych komórek organizacyjnych wymagają
podpisu kierownika danej komórki organizacyjnej,
2) sprawy
przesyłane do uzgodnienia załatwia się bez zbędnej zwłoki.
2. W
przypadku zaistnienia sporów kompetencyjnych pomiędzy:
1) komórkami
organizacyjnymi podległymi jednemu zwierzchnikowi - o właściwości rozstrzyga
zwierzchnik komórek organizacyjnych,
2)
komórkami organizacyjnymi o różnej podległości służbowej - o właściwości
rozstrzyga Burmistrz.
3.
Kierownicy komórek organizacyjnych w ramach zadań przypisanych komórkom,
wykonywanych we współpracy bądź przy współudziale jednostek organizacyjnych
Gminy utrzymują stałe kontakty służbowe z kierownikami tych jednostek.
§17.
1.
Niezależnie od struktury organizacyjnej Urzędu wprowadzonej niniejszym
Regulaminem - do rozwiązywania szczególnych problemów związanych z
funkcjonowaniem Gminy w zakresie wykonywania zadań publicznych, Burmistrz może
powołać w drodze zarządzenia wewnętrznego, zespoły lub komisje zadaniowe.
2.
W skład zespołów lub komisji zadaniowych mogą wchodzić pracownicy Urzędu oraz
inne osoby spoza ich grona.
§ 18.
Zasady
i sposób wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie, w celu zapewnienia
jednolitego sposobu tworzenia, ewidencjonowania i przechowywania dokumentów
reguluje
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w
sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz
instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.
U. nr 14, poz.67 ze zm.)
.
CZĘŚĆ II
SZCZEGÓŁOWA
ORGANIZACJA I ZAKRES DZIAŁANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
Rozdział
1
ZADANIA
WSPÓLNE KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
§19.
Do
wspólnych zadań komórek organizacyjnych należy:
1)
inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć w celu zapewnienia właściwej i
terminowej realizacji zadań,
2)
planowanie zadań należących do komórki organizacyjnej,
3)
wykonywanie zadań związanych z planowaniem i realizacją budżetu,
4)
przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń Burmistrza,
5) prowadzenie
postępowania administracyjnego i podejmowanie rozstrzygnięć w zakresie
określonym w upoważnieniu Burmistrza,
6) reprezentowanie
Gminy lub Burmistrza w postępowaniach przed sądami administracyjnymi i
sądami powszechnymi na podstawie udzielonych pełnomocnictw, za
wyjątkiem spraw ustawowo zastrzeżonych do kompetencji adwokatów i radców
prawnych,
7)
branie udziału w rozpatrywaniu interpelacji radnych, wniosków posłów i
senatorów oraz skarg, wniosków i petycji interesantów,
8) ochrona
tajemnicy służbowej i innych tajemnic prawem chronionych, w tym ochrona danych
osobowych i ochrona informacji niejawnych,
9) realizacja
w niezbędnym stopniu przepisów w zakresie zamówień publicznych.
Rozdział
2
SZCZEGÓŁOWE
ZADANIA I ZAKRES DZIAŁANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
REFERAT
ORGANIZACYJNY I SPRAW OBYWATELSKICH (Symbol ORG)
§20.
Do
zadań Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich należy w szczególności:
1) przyjmowanie,
ewidencjonowanie i dekretowanie korespondencji i innych przesyłek oraz ich
ekspedycja,
2) udzielanie
informacji o właściwościach merytorycznych komórek organizacyjnych i jednostek
organizacyjnych Gminy,
5) prowadzenie
spraw związanych z funkcjonowaniem i organizacją Urzędu,
6) opracowanie
projektów regulaminów związanych z funkcjonowaniem Urzędu,
7) prowadzenie
centralnej ewidencji: zarządzeń Burmistrza, rejestru skarg i wniosków,
upoważnień/ pełnomocnictw udzielonych przez Burmistrza,
wniosków
o udzielenie informacji publicznej,
rejestru umów itp.,
8) prowadzenie
spraw socjalnych pracowników Urzędu,
9) prowadzenie
spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy,
10)
planowanie i realizowanie zakupów, zapewniających należyte funkcjonowanie
Urzędu,
11)
prowadzenie ewidencji środków trwałych stanowiących wyposażenie Urzędu oraz
nadzór nad ich przemieszczaniem,
12)dbałość
o bezawaryjne funkcjonowanie wyposażenia komputerowego i telekomunikacyjnego
oraz jego konserwacja,
13)
prowadzenie archiwum zakładowego,
14)prowadzenie
spraw organizacyjnych związanych z wyborami, referendami ogólnokrajowymi i lokalnymi,
15)
prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia i odpowiedzialności
cywilnej gminy,
16)
współpraca z mediami, inicjowanie i koordynacja współpracy z innymi podmiotami
w zakresie promocji,
17) opracowanie
graficzne i merytoryczne oraz rozpowszechnianie materiałów informacyjnych i
promocyjnych o gminie,
18) pozyskiwanie
zewnętrznych źródeł finansowania dla wydatków związanych z promocją gminy,
19) utrzymywanie
zasobu materiałów o charakterze informacyjno - promocyjnym,
20) stwarzanie
dobrego klimatu wokół planów i realizacji zadań gminy - działalność
public-relations,
21)
koordynacja działań promocyjnych w zakresie kultury, sportu, turystyki,
rekreacji i wypoczynku,
22) prowadzenie
w zakresie nie zastrzeżonym dla innych podmiotów, zadań własnych gminy w
zakresie: kultury, ochrony dziedzictwa kulturowego, turystyki, kultury
fizycznej, współpracy z organizacjami społecznymi w zakresie zadań referatu,
23) współpraca
z jednostkami pomocniczymi gminy,
24) prowadzenie
spraw związanych z udzielaniem zezwoleń na organizację imprez masowych,
25) współpraca
z organizacjami pozarządowymi, w tym przygotowanie oraz realizacja rocznych
programów współpracy w zakresie zadań realizowanych przez referat,
26)
prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem organizacjom pozarządowym realizację
zadań własnych gminy wraz z przyznaniem na ten cel dotacji celowej, w tym
przeprowadzanie konkursów ofert, a także kontrola realizacji zadań - w zakresie
zadań wykonywanych przez referat,
27) koordynowanie
działalności związanej z zagospodarowaniem turystyczno-wypoczynkowym oraz
gospodarką terenami, obiektami oraz urządzeniami sportowymi i rekreacyjnymi,
28)
organizacja i prowadzenie zajęć sportowo- rekreacyjnych,
29)
współpraca z dyrektorami szkół na terenie Gminy Chorzele oraz
stowarzyszeniami działającymi na terenie gminy Chorzele w zakresie organizacji
zajęć sportowych i rekreacyjnych
30) obsługa
merytoryczna i organizacyjno-techniczna Rady Miejskiej, jej komisji oraz klubów
radnych,
31)
przygotowanie projektu Statutu Gminy i jego zmiany,
32)
prowadzenie: rejestrów uchwał Rady, protokołów z posiedzeń Rady i jej komisji,
klubów oraz interpelacji i zapytań radnych, protokołów z posiedzeń Kolegium
(sporządzanych na polecenie Burmistrza),
33)
zapewnienie niezbędnej pomocy radnym w sprawowaniu przez nich mandatów,
34)
prowadzenie dokumentacji związanej z wykonywaniem mandatu radnego,
35)
prowadzenie spraw związanych z nadawaniem honorowego obywatelstwa,
36) prowadzenie
wyodrębnionego zbioru uchwał Rady w sprawach utworzenia lub przystąpienia do
związku międzygminnego, stowarzyszenia bądź umów partnerskich,
37) koordynowanie
publikacji aktów prawa miejscowego w Dzienniku Urzędowym Województwa
Mazowieckiego,
38)
sporządzanie list wypłat diet sołtysom za udział w sesji Rady
39)
obsługa organizacyjno-techniczna sekretariatu Urzędu,
40)
współudział
w wykonywaniu prac organizacyjnych związanych z wyborami samorządowymi,
41) prowadzenie
dokumentacji związanej z nadzorem właścicielskim Gminy oraz dokumentacji
związanej z członkostwem w związkach międzygminnych, stowarzyszeniach i innych
podmiotach prawem przewidzianych,
42)
przekazywanie oświadczeń majątkowych radnych,
43) koordynowanie działań i współpraca z radcą prawnym w
zakresie obsługi prawnej Urzędu;
44) doradztwo w zakresie organizacji i finansów Urzędu;
45) prowadzenie akt osobowych
pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych
Miasta i Gminy,
46) współpraca z Burmistrzem w zakresie kształtowania polityki
kadrowej w Urzędzie;
47) rozliczanie urlopów i prowadzenie ewidencji czasu pracy
pracowników Urzędu;
48) prowadzenie korespondencji w sprawach dotyczących kadr;
49) przygotowywanie zarządzeń i regulaminów dotyczących spraw
kadrowych;
50) udział w pracach komisji rekrutacyjnej prowadzącej nabór
pracowników w Urzędzie;
51) nadzór nad terminowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu
badań lekarskich wstępnych, okresowych i kontrolnych;
52).zarządzanie nieruchomościami,
53) gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości (sprzedaż,
oddanie w użytkowanie wieczyste, najem, dzierżawa, użyczenie, trwały zarząd),
54) ustalanie opłaty adiacenckiej w związku ze wzrostem wartości
nieruchomości,
55) prowadzenie spraw związanych z administrowaniem gminnym
zasobem mieszkaniowym,
56) zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych członków wspólnoty
samorządowej według zasad i trybu określonych uchwałami Rady Miejskiej,
57) realizacja zadań wynikających z ustawy o własności lokali
(reprezentowanie Gminy we wspólnotach mieszkaniowych),
58) przeprowadzanie kontroli:
a) zarządczej, w tym planowej, problemowej, doraźnej, w Urzędzie
Miasta i Gminy w Chorzelach,
b) zarządczej jednostek organizacyjnych Miasta i Gminy Chorzele,
c) innych podmiotów otrzymujących dotacje na cele publicznej
związane z realizacją zadań gminy,
d) na polecenie Burmistrza.
59) opracowywanie planów kontroli poprzez:
a) wnikliwą analizę zamierzeń kontrolnych co do poszczególnych
komórek organizacyjnych Urzędu na etapie planowania kontroli,
b) koordynowanie podmiotowego i przedmiotowego zakresu planowanych
kontroli oraz terminów ich przeprowadzania.
60) sporządzanie okresowej analizy z przeprowadzonych kontroli
zawierającej m.in.:
a) ocenę merytoryczną ustaleń zawartych w protokołach i
sprawozdaniach z kontroli,
b) ocenę dokumentacji pokontrolnej w zakresie przestrzegania trybu
i zasad przeprowadzania kontroli,
c) ocenę realizacji wyników kontroli, a zwłaszcza stawianych
wniosków pokontrolnych.
61) współdziałanie z organami kontroli zewnętrznych,
62) analiza potrzeb informatycznych,
63) wsparcie organizacji pracy informatycznej w Urzędzie,
64) budowa systemów informatycznych,
65) nadzór informatyczno- techniczny,
66) doradztwo i wsparcie informatyczne,
67) w zakresie ewidencji ludności:
a) prowadzenie
ewidencji ludności zgodnie z ustawą o ewidencji ludności i dowodach osobistych,
b) wydawanie decyzji w
sprawach zameldowania i wymeldowania,
c) przekazywanie
dyrektorom szkół wykazów dzieci zgodnie z zapotrzebowaniem, wykazów zgonów dla
Urzędu Skarbowego oraz dla innych podmiotów.
d) prowadzenie i
aktualizacja stałego rejestru wyborców, oraz sporządzanie spisów wyborców
prowadzenie innych prac na rzecz wyborów przewidzianych prawem wyborczym,
e) prowadzenie spraw
związanych z aktualizacją zmian w zbiorach meldunkowych oraz zbioru PESEL,
f) udostępnianie danych
osobowych na wniosek zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych,
g) organizowanie i
koordynowanie działań związanych z przeprowadzaniem spisów powszechnych
ludności,
h) wydawanie decyzji i
nadzór nad zbiórkami publicznymi przeprowadzonymi na terenie gminy,
68) w zakresie
funkcjonowania stanowiska ds. dowodów osobistych, zarządzania kryzysowego,
spraw obronnych i obrony cywilnej:
a) prowadzenie spraw
wynikających z ustawy o stanie klęski żywiołowej i aktów wykonawczych do
ustawy, a w tym:
- monitorowanie terenu gminy w związku z wystąpieniem lub
zagrożeniem wystąpienia klęsk żywiołowych lub innych zdarzeń noszących znamiona
kryzysu,
- opracowanie i bieżąca aktualizacja dokumentacji zarządzania
kryzysowego,
- współudział w opracowaniu bieżących i okresowych analiz, sprawozdań
oraz informacji z zakresu bezpieczeństwa,
- współdziałanie w zwalczaniu klęsk żywiołowych i nadzwyczajnych
zagrożeń ludzi i środowiska spowodowanych działaniem sił przyrody, awarią
obiektów technicznych itp.
b) ustalenie zadań
obrony cywilnej instytucjom, podmiotom gospodarczym i jednostkom organizacyjnym
w zakresie ustalonym ustawą o powszechnym obowiązku obrony RP i aktami
wykonawczymi do ustawy, a w tym:
- opracowanie i aktualizacja Planu obrony cywilnej Miasta i Gminy
przy współudziale komórek organizacyjnych Urzędu,
- organizowanie szkoleń i ćwiczeń z zakresu obrony cywilnej i
powszechnej samoobrony,
- monitorowanie zagrożeń na terenie Miasta i Gminy i alarmowanie
ludności,
- nadzór nad tworzeniem i przygotowaniem do działania formacji
obrony cywilnej,
- prowadzenie magazynu obrony cywilnej,
c) prowadzenie spraw z
zakresu świadczeń osobistych i rzeczowych w rozumieniu przepisów ustawy o
powszechnym obowiązku obrony RP, ustawy o stanie klęski żywiołowej i aktami
wykonawczymi do tych ustaw,
d) opracowanie i
aktualizacja baz danych nieruchomości, rzeczy ruchomych i usług, które mogą być
przedmiotem świadczeń,
e) koordynowanie prac
związanych z Planami ochrony obiektów na czas zagrożenia bezpieczeństwa Państwa
i wojny, zaliczonych do II kategorii ochrony,
f) opracowanie i
aktualizacja dokumentacji Akcji Kurierskiej oraz zapewnienie odpowiednich
warunków organizacyjnych do przeprowadzenia Akcji Kurierskiej na terenie Miasta
i Gminy,
69) w zakresie dowodów
osobistych:
a) wydawanie dowodów
osobistych,
b) obsługa Systemu
Wydawania Dowodów Osobistych,
c) prowadzenie
ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych,
d) przekazywanie danych
osobowych z prowadzonej ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych do
ogólnokrajowej ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych,
69) obsługa telewizyjnego systemu monitoringu ulicznego w
Chorzelach
WYDZIAŁ
FINANSOWO - KSIĘGOWY (Symbol FNK)
§21.
1.
Do zadań Wydziału Finansowo-Księgowego należy w szczególności:
1)
przygotowywanie wytycznych do opracowania projektu budżetu, zwłaszcza
parametrów dotyczących dochodów budżetowych w oparciu o dane pochodzące z
projektów Głównego Urzędu Statystycznego i projektów Ministerstwa Finansów,
Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego oraz o zmiany w przepisach podatkowych,
2)
przygotowanie projektów uchwał Rady Miejskiej dotyczących wysokości podatków i
opłat lokalnych,
3)
przygotowanie okresowych informacji o osiąganych dochodach, dokonanych
wydatkach na podstawie miesięcznej, kwartalnej, półrocznej i rocznej sprawozdawczości
budżetowej oraz opracowywanie projektów zmian w budżecie, w części dotyczącej
dochodów i wydatków budżetowych,
4)
kontrola realizacji zaplanowanych dochodów,
5)
przygotowanie materiałów i opinii dotyczących udzielania przez Burmistrza ulg w
podatkach i innych wierzytelnościach stanowiących dochód gminy,
6)
przygotowanie projektów decyzji dotyczących ulg,
7)
prowadzenie ewidencji księgowej należności podatkowych Gminy, windykacji tych
należności oraz podejmowanie wszelkich działań w celu ich ściągnięcia,
8)
opracowanie projektów programów pomocowych w zakresie podatków i opłat
lokalnych, zgodnie z przepisami o pomocy publicznej,
9)
przygotowanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
10)
sporządzanie list podatników, którym udzielono ulg,
11)
ustalanie danych i wydawanie zaświadczeń wynikających z przepisów prawa
podatkowego,
12)
współpraca z: urzędami skarbowymi, jednostkami samorządu terytorialnego,
organami administracji rządowej, sądami - w zakresie dochodów własnych,
13)
windykacja należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych Gminy,
14)
prowadzenie postępowań w zakresie udzielania pomocy publicznej,
15)
prowadzenie postępowań w zakresie zwrotu podatku akcyzowego producentom rolnym.
16)
przygotowanie, we współpracy z komórkami organizacyjnymi i jednostkami
organizacyjnymi Gminy, zadań priorytetowych, które powinny znaleźć
odzwierciedlenie w wydatkach budżetu,
17)
przygotowanie i przekazanie kierownikom jednostek organizacyjnych Gminy,
kierownikom komórek organizacyjnych Urzędu wytycznych do opracowania budżetu,
18)
koordynacja i wykonywanie, we współpracy z komórkami organizacyjnymi, czynności
związanych z opracowaniem materiałów do projektu budżetu gminy, w tym:
przygotowanie wstępnego projektu budżetu, włączanie do projektu budżetu planowanych
dotacji, subwencji i udziałów w podatkach oraz podatków i opłat lokalnych,
przygotowanie projektu uchwały budżetowej,
19)
prowadzenie ewidencji planowanych dochodów i wydatków budżetowych oraz
zachodzących w nich zmian,
20)
sporządzanie jednostkowych, okresowych i rocznych sprawozdań budżetowych,
21)
sprawdzanie sprawozdań budżetowych w zakresie ich zgodności z planem oraz
analizowanie na tej podstawie przebiegu realizacji wydatków budżetowych w celu
podjęcia stosownych działań ( dyscyplinujących bądź korygujących budżety
jednostek),
22)
przygotowanie materiałów do projektów uchwał Rady Miejskiej oraz zarządzeń
Burmistrza w sprawach zmian budżetu i w budżecie gminy, w tym materiałów
związanych z rozdysponowaniem rezerw budżetowych,
23)
przygotowanie projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawie ustalenia wykazu
wydatków budżetowych nie wygasających z końcem roku budżetowego,
24)
przygotowanie projektów decyzji Burmistrza o blokowaniu planowanych wydatków
budżetowych,
25)
sporządzanie bilansu rocznego z wykonania budżetu gminy,
26)
obsługa kasowa Urzędu,
27)
sporządzanie list płac dla pracowników Urzędu, nauczycieli, pracowników szkół i
przedszkoli, Żłobka Miejskiego, Klubu Dziecięcego,
28)
przygotowywanie wydruków z aktualnym wynagrodzeniem,
29)
sporządzanie sprawozdań statystycznych GUS z zatrudnienia i wynagrodzeń,
30)
sporządzanie analizy poniesionych wydatków na wynagrodzenia nauczycieli na
poszczególnych stopniach awansu zawodowego- art.
31)
obsługa księgowa kasy zapomogowo- pożyczkowej pracowników Urzędu i Oświaty,
32)
przygotowywanie sprawozdań zbiorczych z wykonania planu jednostek oświatowych w
zakresie dochodów i wydatków,
33)
dokonywanie zapisów na kontach syntetycznych oraz kontach analitycznych
dochodów i wydatków,
34)
prowadzenie rozliczeń w zakresie kosztów żywienia w stołówkach szkolnych i
przedszkolach, Żłobka Miejskiego, Klubu Dziecięcego,
35)
przygotowywanie materiałów kalkulacyjnych do projektu budżetu jednostek
oświatowych w zakresie wydatków,
36)
dokonywanie księgowania planów dochodów i wydatków budżetu jednostek
oświatowych oraz zmian dokonywanych uchwałami Rady i zarządzeniami Burmistrza,
37)
sporządzanie miesięcznych wydruków dziennika głównego dla wszystkich jednostek
oświatowych, obrotów i stanów kont dla planów dochodów i wydatków budżetowych
dla poszczególnych jednostek oświatowych, zestawień, obrotów i sald,
38)
przyjmowanie zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych od pracowników urzędu,
nauczycieli, pracowników oświaty i członków ich rodzin, dokonywanie rejestracji
i wyrejestrowania z ubezpieczeń,
39)
prowadzenie dokumentacji emerytalnej i rentowej pracowników Urzędu i
pracowników oświaty,
40)
prowadzenie ksiąg trwałych oraz pozostałych środków trwałych i materiałów dla
jednostek oświatowych oraz dla Urzędu,
41)
rozliczanie inwentaryzacji środków trwałych, pozostałych środków trwałych i
materiałów dla jednostek oświatowych i Urzędu,
42)
prowadzenie ewidencji ilościowo- wartościowej ( karta kontowo materiałowa
ilościowo- wartościowa) dla zakupu i rozliczenia opału dla jednostek
oświatowych i Urzędu,
43)
prowadzenie ewidencji księgowej związanej z funkcjonowaniem Zakładowego
Funduszu Świadczeń Socjalnych,
44)
prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z ustawą o finansach publicznych, ustawą
o rachunkowości oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tych ustaw,
45) przygotowywanie
informacji o przebiegu wykonania budżetu jednostek oświatowych za I półrocze
oraz sprawozdania rocznego z wykonania budżetu;
46) nadzór nad wykonywaniem budżetu przez dyrektorów szkół
i przedszkola, Żłobka Miejskiego, Klubu Dziecięcego,
47) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji
gospodarczych i finansowych z planem finansowym jednostek oświatowych;
49)dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności
dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych jednostek
oświatowych;
50) opracowywanie analiz, opinii i wniosków dotyczących
środków finansowych i mienia wykorzystywanego przez szkoły oraz przedszkole,
Żłobka Miejskiego, Klubu Dziecięcego,
51)
sporządzanie i dokonywanie kontroli miesięcznych sprawozdań finansowych
jednostek oświatowych, dokonywanie ewentualnych korekt;
52) sporządzanie bilansów jednostek budżetowych;
53) drukowanie wyciągów bankowych
z systemu bankowego i dokonywanie wstępnej kontroli z załączonymi do nich
dokumentami;
54) współdziałanie z Powiatowym Biurem Pracy,
przygotowywanie dokumentów do refundacji wynagrodzeń i składek
ubezpieczeniowych od pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych i
prac interwencyjnych;
55) przygotowywanie pism
w sprawach finansowych, jednostek oświatowych;
56) przestrzeganie przepisów dotyczących prawidłowego
dysponowania środkami finansowymi przyznanymi szkołom i przedszkolom, Żłobkowi
Miejskiemu, Klubowi Dziecięcemu,
oraz gospodarowania
mieniem,
57) monitorowanie wykonania budżetu w części dotyczącej
oświaty, analiza i opiniowanie oraz weryfikacja wniosków dotyczących jego
zmian, sygnalizowanie burmistrzowi nieprawidłowości i zagrożeń w realizacji
budżetu, opracowywanie zbiorczych informacji w zakresie spraw finansowych,
58) sporządzanie sprawozdań finansowych dla jednostek
oświatowych w zakresie dochodów i wydatków,
59) zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań,
60) sporządzanie informacji o zakresie korzystania ze
środowiska oraz wysokości należnych opłat dotyczących oświaty,
61) prowadzenie rozliczeń ZUS zgodnie z obowiązującymi
przepisami,
62) dokonywanie obliczeń i potrąceń z dochodów pracowników
należnego podatku dochodowego od osób fizycznych,
63) prowadzenie kart wynagrodzeń i kart zasiłkowych,
64) wydawanie zaświadczeń o osiągniętych wynagrodzeniach
pracowników,
65) sporządzanie przelewów wynagrodzeń i przelewów potrąceń
składek dla odpowiednich wierzycieli,
66) sporządzanie zestawień, deklaracji z podatku
dochodowego od osób fizycznych,
67) sporządzanie deklaracji PIT-11, PIT-8, przyjmowanie
oświadczeń i roczne obliczenie podatku dochodowego od osób fizycznych,
sporządzanie PIT-40,
68) prowadzenie korespondencji w zakresie egzekucji
sądowych, skarbowych i administracyjnych ( alimenty, zajęcia komornicze, US,
itp.) oraz terminowe przekazywanie wierzytelności,
69) przygotowywanie danych do planowania wydatków w
zakresie wynagrodzeń i ich pochodnych,
70) przygotowywanie rachunków do wypłat gotówkowych w kasie
Urzędu Miasta i Gminy w Chorzelach,
71) przyjmowanie od kasjera raportów kasowych wraz z
załącznikami i stwierdzenie odbioru na kopii raportu i dokonanie sprawdzenia,
72) dokonywanie sprawdzenia i rozliczanie inwentaryzacji
poprzez sporządzenie protokołów weryfikacji sald do kont rozrachunkowych i
środków pieniężnych,
73) sporządzanie zestawień z kont analitycznych do
sporządzania bilansów rocznych,
74) weryfikacja deklaracji o wysokość opłaty za
gospodarowanie odpadami komunalnymi,
75) przygotowywanie projektów decyzji ustalających wysokość
opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na podstawie przepisów ustawy
Ordynacja Podatkowa
76) przygotowywanie projektów decyzji określających
wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na podstawie przepisów
ustawy Ordynacja Podatkowa,
77) kontrola terminowości regulowania wpłat z tytułu
zagospodarowania odpadami komunalnymi,
78) przeprowadzanie kontroli w zakresie gospodarowania
odpadami komunalnymi,
79) sporządzanie sprawozdawczości w zakresie gospodarowania
odpadami komunalnymi,
80) prowadzenie spraw związanych z powszechnym obowiązkiem
obronnym,
81) ścisła współpraca z Komendą Powiatową Państwowej Straży
Pożarnej,
82) realizowanie zadań związanych z ochroną
przeciwpożarową- nadzór i koordynacja działań Ochotniczych Straży Pożarnych (OSP),
83) współpraca z jednostkami OSP i ich wyposażenie,
84) nadzór nad eksploatacją sprzętu i pojazdów OSP,
85) zgłaszanie do właściwej rzeczowo komórki
organizacyjnej, potrzeby przeprowadzania niezbędnych remontów remiz i
zbiorników wodnych,
86) dysponowanie oraz koordynowanie i kontrolowanie
wykorzystania środków transportu OSP będących własnością Urzędu,
87) organizowanie i przeprowadzanie inwentaryzacji sprzętu
i wyposażenia OSP.
URZĄD
STANU CYWILNEGO
(Symbol
USC)
§22.
Do
zadań Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
1)
przyjmowanie zapewnień o chęci wstąpienia w związek małżeński wraz z
dokumentami wynikającymi z przepisów określonych prawem,
2)
przyjmowanie w formie uroczystej oświadczeń woli o wstąpieniu w związek
małżeński,
3)
wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie
małżeństwa dla małżeństw wyznaniowych,
4)
sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów,
5)
sporządzanie testamentów allograficznych,
6)
sporządzanie w księgach stanu cywilnego wzmianek dodatkowych na podstawie
decyzji administracyjnych, orzeczeń sądowych, oświadczeń stron i zawiadomień z
innych Urzędów Stanu Cywilnego,
7)
przyjmowanie oświadczeń o: uznaniu dziecka przez ojca, nadaniu dziecku nazwiska
męża matki, wyborze nazwisk przy zawieraniu małżeństwa, powrocie osoby
rozwiedzionej do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa, o zmianie
nadanego już imienia dziecka,
8)
wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,
9)
wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach:
a)umiejscowienia
aktu sporządzonego za granicą,
b)uzupełnienie
treści aktu,
c)odtworzenie
treści aktu stanu cywilnego,
d)sprostowanie
treści aktu stanu cywilnego,
e)skrócenie
terminu do zawarcia związku małżeńskiego,
f)zmiany
imion i nazwisk,
10)
współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami
organizacyjnymi w niezbędnym zakresie,
11)
przygotowywanie i obsługa uroczystości z okazji długoletniego pożycia
małżeńskiego,
12)
udostępnianie do wglądu ksiąg stanu cywilnego na podstawie zezwolenia,
13)
sporządzanie miesięcznej statystyki urodzeń, małżeństw i zgonów dla Urzędu
Statystycznego,
14)
wydawanie odpisów z ksiąg stanu cywilnego, zaświadczeń o wpisach dokonanych w
księgach, ich braku oraz zaświadczeń o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu
cywilnego.
REFERAT
ROZWOJU MIASTA I GMINY CHORZELE (Symbol ROZ)
§23.
1.
Do zadań Referatu Rozwoju Miasta i Gminy Chorzele należy w szczególności:
1)
opracowywanie programów rozwoju gospodarczego Gminy, w tym opracowywanie
strategii rozwoju ,
2)
inicjowanie i nadzorowanie przedsięwzięć z zakresu rozbudowy infrastruktury
komunalnej zgodnie z zapotrzebowaniem społeczności Gminy,
3)
przygotowywanie terenów budowlanych i współdziałanie z innymi podmiotami realizującymi
inwestycje na terenie Gminy,
4)
prowadzenie i koordynacja spraw związanych z opracowywaniem i realizacją planów
zagospodarowania przestrzennego Gminy oraz studium uwarunkowań i kierunków
zagospodarowania przestrzennego,
5)
współdziałanie ze Starostwem Powiatowym w sprawach nadzoru urbanistycznego,
architektonicznego i budowlanego,
6)
wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, zaświadczeń,
wyrysów i wypisów z planów zagospodarowania przestrzennego,
7)
nadzór nad zgodnością realizacji wszelkich działań gospodarczych z
obowiązującym planem zagospodarowania.
8)
opracowywanie rocznych, kadencyjnych i wieloletnich planów w zakresie zadań
inwestycyjnych Gminy,
10)
prowadzenie i rozliczanie inwestycji Gminy,
11)
sporządzanie kwartalnej i rocznej sprawozdawczości z zakresu prowadzonych
inwestycji i remontów,
12)
pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych: pomocowych i dotacji na
realizację zadań własnych Gminy,
13)
uzgadnianie i wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, usytuowanie w nim
reklam, wjazdów i urządzeń nie związanych z funkcjonowaniem drogi zgodnie z
ustawą o drogach publicznych.
14)
współdziałanie z instytucjami i w zakresie utrzymania dróg,
15)
prowadzenie spraw z zakresu utrzymania i nadzoru nad drogami gminnymi,
16)
współdziałanie z Policją i innymi zarządcami dróg w zakresie zapewnienia
bezpieczeństwa ruchu na drogach (organizacja ruchu drogowego).
17)
koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działaniami z zakresu
utrzymania czystości i porządku na terenie gminy,
18)
opiniowanie projektów prac geologicznych,
19)
realizacja zadań Gminy wynikających z ustawy o ochronie przyrody oraz ustawy - Prawo ochrony środowiska,
20)
prowadzenie spraw wynikających z ustawy - Prawo wodne, a dotyczących zadań
Gminy,
21)
wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację
przedsięwzięcia mogącego negatywnie oddziaływać na środowisko,
22)
realizacja spraw wynikających z ustawy o ochronie zwierząt, a dotyczących zadań
Gminy,
23)
współdziałanie z zarządcami obwodów łowieckich w sprawach związanych
zagospodarowaniem obwodów łowieckich oraz prowadzenie mediacji w zakresie szkód
łowieckich,
24)
koordynowanie bieżącego funkcjonowania urządzeń infrastruktury technicznej i
nadzorowanie ich eksploatacji (wodociągi, kanalizacja, oczyszczalnie ścieków,
składowisko),
25)
realizacja zadań wynikających z ustawy o transporcie drogowym,
26)
nadzór nad uprawami maku i konopi włóknistych,
27)
wydawanie zaświadczeń o posiadaniu lub prowadzeniu gospodarstw rolnych,
28)
prowadzenie mediacji w zakresie szkód łowieckich,
29)
współpraca z rolnikami oraz instytucjami, których przedmiotem działania są
sprawy dotyczące rolnictwa,
30)
ewidencja działalności gospodarczej,
31)
wydawanie zezwoleń na handel alkoholem,
32)
prowadzenie spraw związanych z numeracją porządkową nieruchomości, nazewnictwem
ulic, placów, miejscowości itp.
33)
gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości (oddanie w użytkowanie wieczyste,
przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, dzierżawa,
użyczenie, zamiana),
34)
nabywanie mienia na mocy ustaw szczególnych,
35)
prowadzenie spraw z zakresu podziału i rozgraniczeń nieruchomości,
36)
regulacja stanu prawnego nieruchomości, w tym przekształcenie prawa użytkowania
wieczystego w prawo własności,
37)
prowadzenie postępowania o wypłatę odszkodowania za grunty zajęte pod drogi
publiczne lub inne infrastrukturalne inwestycje gminne,
38)
prowadzenie spraw i dokumentacji użytkowania wieczystego,
39)
prowadzenie spraw z zakresu udzielania zamówień publicznych,
40)
prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
41)
sporządzanie rocznych sprawozdań o udzieleniu zamówień publicznych do Prezesa
Urzędu Zamówień Publicznych,
42)
kontrola kosztów energii,
43)
prognozowanie zużycia energii,
44)
opracowanie koncepcji działań energooszczędnych,
45)
monitorowanie procesów realizacji założonych w dokumentach planistycznych gminy
przedsięwzięć zmierzających do redukcji zużycia energii i emisji CO2 oraz
innych zanieczyszczeń,
46)
przygotowanie kampanii informacyjnych i edukacyjnych w zakresie efektywności
energetycznej i ochrony klimatu,
47)
współpraca z krajowymi i zagranicznymi organizacjami propagującymi racjonalne
użytkowanie energii,
REFERAT OŚWIATY
§ 24.
1.
Do
zadań Referatu Oświaty należą w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z edukacją publiczną, w
szczególności zadań leżących w kompetencji organów samorządu gminnego jako
organu prowadzącego szkoły i przedszkola, w tym: weryfikacja i kontrola arkuszy
organizacyjnych szkół i przedszkoli;
2) prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów szkół i przedszkoli
podległych Gminie;
3) koordynowanie działań związanych z przyjmowaniem dzieci
do przedszkoli;
4) prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów
kształcenia pracowników młodocianych;
5) organizowanie doradztwa prawnego dla dyrektorów szkół o
przedszkoli,
6) organizowanie dowozu dzieci do szkół oraz na rehabilitację i
organizowanie opieki w czasie dowozu,
7) prowadzenie spraw z zakresu realizacji obowiązku szkolnego;
8) przygotowywanie projektów uchwal i aktów wykonawczych
dotyczących oświaty;
9) współdziałanie z organem prowadzącym nadzór pedagogiczny w
jednostkach organizacyjnych oświaty;
10) prowadzenie rejestru zamówień publicznych szkół i przedszkola;
11) prowadzenie ewidencji czasu pracy kierowców i opiekunów;
12) koordynacja i
nadzór działań międzyszkolnych w zakresie polityki kadrowej (obejmującej ocenę
pracy dyrektorów, wnioskowanie w sprawie ich nagradzania i przyznawania
dodatków motywacyjnych, przyznawania nagród Burmistrza dla nauczycieli i innych
pracowników placówek);
13) prowadzenie
dokumentacji i przygotowanie materiałów związanych z organizacją sieci
publicznych szkół i przedszkoli, w tym także zakładaniem, przekształcaniem i
likwidacją gminnych jednostek oświatowych;
14) analiza
projektów organizacyjnych placówek, przygotowywanie ich do zatwierdzenia;
15) przygotowywanie
i przeprowadzanie konkursów na stanowisko dyrektora placówki oświatowej (wraz z
wnioskami o odwołanie ze stanowiska kierowniczego);
16) organizowanie i koordynacja procedur związanych z
uzyskiwaniem przez nauczycieli stopni awansu zawodowego nauczycieli;
17) opracowywanie dokumentów zbiorczych z zakresu oświaty,
ich analiz oraz sporządzanie okresowych sprawozdań;
18) prowadzenie postępowań administracyjnych i
przygotowywanie projektów decyzji w zakresie przyznawania nauczania
indywidualnego;
19) obsługa inwestycji i remontów szkół i przedszkoli,
20) prowadzenie sprawozdawczości z inwestycji i remontów
szkół i przedszkoli,
21) prowadzenie postępowań administracyjnych i
przygotowywanie projektów decyzji w zakresie pomocy materialnej uczniom,
wyprawki szkolnej;
22) pozyskiwanie środków z rezerwy subwencji oświatowej;
23) przygotowywanie wniosków o dofinansowanie konkursów, programów
unijnych, PFRON;
24) pozyskiwanie środków ze źródeł zewnętrznych;
25) doskonalenie zawodowe nauczycieli (opracowywanie
rocznych planów dofinansowania na podstawie złożonych wniosków dyrektorów);
26) rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących funkcjonowania
oświaty;
27) przygotowywanie programu rozwoju oświaty na ternie
Miasta i Gminy Chorzele i jego monitorowanie,
28) doradztwo dla Burmistrza i Gminy Chorzele z zakresu
funkcjonowania oświaty,
29) koordynacje i nadzór działań międzyszkolnych w zakresie:
a) przestrzegania obowiązujących przepisów w sferze
oświaty, w tym zapewnienia warunków nauki, wychowania i opieki,
b) organizacja pracy szkół i przedszkoli,
30) wykonywanie kontroli i nadzoru nad funkcjonowaniem
szkół i przedszkoli w tym przeprowadzanie doraźnych kontroli w zakresie spraw
organizacyjnych i kadrowych,
31) współpraca z instytucjami, stowarzyszeniami, fundacjami
i innymi podmiotami działającymi w zakresie wspierania oświaty,
32) przewóz dzieci i
młodzieży na zlecenie Burmistrza i Dyrektorów placówek oświatowych na zawody
sportowe;
33)terminowe
ubezpieczenie pojazdu służącego do przewozu dzieci i młodzieży;
34) dbanie o właściwy stan techniczny pojazdu, jego wygląd
i bezpieczeństwo;
35) dbanie o bezpieczeństwo pasażerów;
36). dopilnowanie porządku i ładu przy wsiadaniu i wysiadaniu oraz podczas jazdy;
37) dowóz uczniów do szkół i na rehabilitację;
38) opieka nad dziećmi dowożonymi do szkół do szkół,
przedszkoli i na rehabilitację,
39) w przypadku bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia
uczniów niedopuszczenie do ich przewozu,
40) prowadzenie spraw ogłoszeń i obwieszczeń w Urzędzie,
41) gospodarka materiałami zakupywanymi na potrzeby
pracowników obsługi w urzędzie,
42) przygotowywanie dokumentów dotyczących zamówień
publicznych,
44) przygotowywanie protokołów grupowania towarów i usług
dla szkół i przedszkoli,
45) zaopatrzenie w sprzęt i pomoce naukowe szkół i
przedszkoli,
46) przygotowywanie i przedstawienie Burmistrzowi raz na
kwartał opracowanych analiz, opinii i wniosków dotyczących środków finansowych
i mienia wykorzystywanego przez szkoły i przedszkola,
47) przygotowywanie projektów uchwał i innych dokumentów w
zakresie wykonywanych na stanowisku zadań,
49) planowanie czasu wolnego dzieciom i osobom dorosłym przez
animatorów sportu i opiekunów- wychowawców,
50) koordynacja działań i ewidencjowanie danych z zakresu
Systemu Informacji Oświatowej ( SIO).
CZĘŚĆ
III
TRYB
PRACY URZĘDU, NIEKTÓRE PROCEDURY WEWNĘTRZNE
Rozdział
1
Zasady
podpisywania pism i dokumentów
§25.
Do
podpisu Burmistrza zastrzega się w szczególności:
1)
pisma i dokumenty:
a)
kierowane do naczelnych i centralnych organów administracji państwowej,
b)
kierowane do organów jednostek samorządu terytorialnego,
c)
kierowane do Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnej Izby Obrachunkowej,
Państwowej Inspekcji Pracy,
d)
kierowane do przedstawicielstw dyplomatycznych,
e)
związane z wykonywaniem przez Burmistrza funkcji kierownika Urzędu oraz
zwierzchnika w stosunku do jednostek organizacyjnych Miasta i Gminy,
f)
kierowane do posłów i senatorów Rzeczypospolitej Polskiej,
g)
każdorazowo zastrzeżone przez Burmistrza do jego podpisu;
2)
decyzje i postanowienia w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania
administracyjnego i Ordynacji podatkowej.
§26.
Do
Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika należy w szczególności:
1)
podpisywanie pism i dokumentów w sprawach należących do zadań Zastępcy
Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika,
2)
aprobata wstępna pism zastrzeżonych do właściwości Burmistrza, a związanych z
zakresem zadań należących do Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika,
3)
podpisywanie decyzji i postanowień w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania
administracyjnego i Ordynacji podatkowej oraz innych dokumentów w ramach
udzielonych upoważnień,
4)
składanie kontrasygnaty Skarbnika lub osoby przez niego upoważnionej na
pismach, umowach skutkujących powstaniem zobowiązań pieniężnych.
§27.
Kierownicy
komórek organizacyjnych:
1)
aprobują wstępnie pisma w sprawach zastrzeżonych dla Burmistrza oraz należących
do kompetencji Burmistrza, jego Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika,
2)
podpisują pisma w sprawach należących do zakresu działania kierowanej komórki
organizacyjnej z zastrzeżeniem pism, o których mowa w pkt 1,
3)
podpisują decyzje i postanowienia w rozumieniu przepisów ustawy - Kodeks
postępowania administracyjnego i Ordynacji podatkowej w ramach udzielonych
upoważnień.
§28.
1.
Pracownik redagujący pismo podpisuje je czytelnie pod tekstem z lewej strony na
kopii pisma pozostającej w komórce organizacyjnej.
2.
Każde pismo kierowane do podpisu Burmistrza jest parafowane przez przełożonego
pracownika i jego zwierzchnika.
Rozdział
2
Obieg
dokumentów
§29.
1.
Obieg korespondencji i dokumentów w szczególności określają:
1)
instrukcja kancelaryjna ustalona rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów,
2)
instrukcja obiegu i kontroli dokumentów (dowodów księgowych) ustalona
zarządzeniem Burmistrza,
3)
instrukcja o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego ustalona
zarządzeniem Burmistrza,
4)
inne instrukcje wydane w tym zakresie.
§30.
Zasady
postępowania z dokumentami niejawnymi określają odrębne przepisy prawa.
Rozdział
3
Zasady
udzielania upoważnień i pełnomocnictw
§31.
1.
Pracownikom komórek organizacyjnych Burmistrz może udzielić pełnomocnictwa lub
upoważnienia, jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej, w szczególności
w sprawach:
1)
wydawania decyzji administracyjnych,
postanowień i zaświadczeń w indywidualnych sprawach z
zakresu administracji publicznej,
2)
składania oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem,
3)
prowadzenia określonych spraw Gminy w swoim imieniu.
2.
Wniosek o udzielenie pełnomocnictwa/upoważnienia sporządza merytoryczna
komórka.
3.
Wniosek winien zawierać:
1)
nazwisko i imię oraz stanowisko służbowe osoby wskazanej do umocowania
2)
zakres pełnomocnictwa, upoważnienia,
3)
termin obowiązywania,
4)
uzasadnienie.
4.
Projekt pełnomocnictwa, upoważnienia przygotowuje Referat Organizacyjny.
§32.
Referat
Organizacyjny prowadzi ewidencję udzielonych pełnomocnictw, upoważnień.
§33.
1.
Pełnomocnictwo bądź upoważnienie może być w każdym czasie odwołane.
2. Umocowanie
wygasa wraz ze śmiercią pełnomocnika lub osoby upoważnionej, zmianą zakresu
obowiązków pracownika, rozwiązaniem stosunku pracy w Urzędzie bądź z upływem
czasu, na który zostało udzielone.
3. Po
wygaśnięciu umocowania pełnomocnik lub osoba upoważniona obowiązana jest
zwrócić Referatowi Organizacyjnemu dokument pełnomocnictwa, upoważnienia
(czynność tę odnotowuje się w ewidencji pełnomocnictw/upoważnień). Osoba taka
może otrzymać poświadczoną kserokopię zwróconego dokumentu z adnotacją o jego
wygaśnięciu. Obowiązek zwrotu nie dotyczy pełnomocnictw, upoważnień udzielanych
przez Burmistrza w sprawach konkretnych, indywidualnych a przedkładanych innym
instytucjom w związku z udziałem gminy, jako strony postępowania.
4. Zmiana
zakresu obowiązków osoby umocowanej bądź ustanie z nią stosunku pracy wymaga
współpracy stanowiska prowadzącego ewidencję pełnomocnictw/upoważnień ze
stanowiskiem do spraw
kadrowych.
§34.
Przepisów,
o których mowa w § 45, 46 i 47 nie stosuje się do pełnomocnictw procesowych
udzielanych radcy prawnemu, działającemu na podstawie umowy zlecenia zawartej z
Urzędem.
Rozdział
4
Organizacja
przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków i petycji
§35.
1.
Pracownicy Urzędu są obowiązani do sprawnego, terminowego i rzetelnego
rozpatrywania skarg, wniosków i petycji.
2.
Załatwianie skarg, wniosków i petycji odbywa się zgodnie z właściwością komórki
organizacyjnej i przepisami ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego oraz
przepisami szczególnymi.
§36.
Skargę,
wniosek lub petycję interesanci mogą przesłać pocztą złożyć osobiście w
Urzędzie, a także złożyć ustnie do protokołu.
§37.
1.
Burmistrz, Zastępca Burmistrza, Sekretarz, Skarbnik oraz kierownicy komórek
organizacyjnych przyjmują interesantów w sprawach skarg, w miarę potrzeb w godzinach
pracy Urzędu.
2.
Pracownicy przyjmują interesantów w sprawach skarg, wniosków i petycji
codziennie w godzinach pracy.
3.
W sprawach, w których wskazanie komórki organizacyjnej lub jednostki
organizacyjnej gminy właściwej do rozpatrzenie skargi, wniosku lub petycji
budzi wątpliwości - kwalifikacji dokonuje się w uzgodnieniu z radcą prawnym.
§ 38.
1.
Skargi, wnioski i petycje (kserokopie) podlegają ewidencji w rejestrze skarg,
wniosków i petycji. Ewidencja obejmuje wpis wszystkich skarg, wniosków i
petycji kierowanych do Burmistrza, bez względu na formę i miejsce złożenia.
2.
Za niezwłoczne przekazanie kserokopii skargi, wniosku, petycji w celu
zaewidencjonowania w centralnym rejestrze skarg, wniosków i petycji
odpowiedzialni są kierownicy komórek organizacyjnych.
§39.
1.
Rejestr skarg, wniosków i petycji prowadzi Referat Organizacyjny.
2.
Rejestr skarg, wniosków i petycji zawiera:
1)
liczbę porządkową sprawy,
2)
datę wpływu,
3)
nazwisko i imię oraz adres wnoszącego sprawę,
4)
zwięzły opis przedmiotu sprawy,
5)
nazwę (symbol) komórki organizacyjnej wskazanej do załatwienia,
6)
faktyczny termin i sposób załatwienia,
7)
sygnaturę pisma wyjaśniającego.
§40.
Projekt
odpowiedzi na skargę, wniosek, petycję przygotowuje właściwa komórka
organizacyjna i przedkłada Burmistrzowi wraz z kompletem dokumentów - po
uzyskaniu aprobaty Sekretarza.
§41.
Nadzór
nad rozpatrywaniem, załatwianiem oraz ewidencjonowaniem skarg, wniosków i
petycji sprawuje Sekretarz.
Rozdział
5
Ocena okresowa pracowników
§42.
Status
prawny pracowników określa ustawa o pracownikach samorządowych.
§43.
Pracownicy
samorządowi podlegają ocenie okresowej, której zasady i tryb dokonywania
określają odrębne przepisy.
Rozdział
6
Kontrola
przeprowadzana
w
Urzędzie przez organy kontroli zewnętrznej
§44.
1.
W Urzędzie mogą być przeprowadzane kontrole przez uprawnione do tego organy
kontroli zewnętrznej.
2.
Rozpoczęcie kontroli wymaga wpisu w książce kontroli.
§45.
Odpowiedzi
na wnioski i zalecenia pokontrolne udziela Burmistrz.
Rozdział
7
Postanowienia końcowe
§ 46.
Zmiany
w niniejszym Regulaminie mogą być wprowadzone w formie Zarządzenia
Burmistrza.
|
|
|
Zarządzenie |
w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy Chorzele |
|
Typ dokumentu: |
Plik pdf
2014-10-09
|
|